نمونه دادخواست بطلان عقد

نمونه دادخواست بطلان عقد

خواسته ها :1- اعلام بطلان قرارداد اجاره عادی شماره… مورخه ….  به جهت عدم رعایت مقرره قانونی مربوطه( تبصره یک ماده 44 مکرر قانون بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب 26/1/48 )

2- مطالبه کلیه خسارات قانونی از جمله هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل

1- موکل(شرکت …) در مورخه 96/7/20  به موجب قرارداد عادی شماره …  یک دامداری در مزرعه …. به مساحت 20 هکتار  را از شرکت ….به مدیریت عاملی آقایان سعید … و احمد ….(مدیر عامل و عضو هیات مدیره) به عنوان موجر،از تاریخ 96/7/20 لغایت 97/2/31 به مدت یک سال اجاره می نمایند و ملک از مورخه 21/7/96 در تصرف موکل بوده و به اذن موجر اقداماتی را جهت بهره برداری بهتر از ملک در انجام داده اند که هزینه های گزافی را برای ایشان به بار آورده است.

2-حسب توافقات موکل بابت 12 ماه اجاره 12 فقره چک صادر و در اختیار موجر قرار داده است . متاسفانه بعد از انعقاد قرارداد و تحویل تمام چکهای اجاره یکساله و اقدامات مورد اشاره در بند یک، موکل متوجه می شوند که موجر حق اجاره و واگذاری پروانه چرا را به استناد تبصره یک ماده 44 مکرر قانون بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب 26/1/48 نداشته اند و با علم به این موضوع به صورت غیرقانونی و تخلف از دستور صریح قانون، اقدام به تنظیم اجاره نموده اند.

تبصره ۱  ماده 44 مکرر مقرر می دارد:

” واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری و یا دریافت وجه یا هر نوع مالی به عنوان واگذاری پروانه و یا حق علف چرا یا حق عبور یا به هر عنوان بابت استفاده از مرتع موضوع پروانه، ممنوع است و مرتکب به حبس تأدیبی از شش ماه تا دو سال محکوم‌خواهد شد”.

3- با اینکه مورد اجاره در تصرف موکل بوده اما جهاد کشاورزی مانع استفاده موکل گردیده و درب ورودی مورد اجاره پلمپ شده است و عملا ملک غیر قابل استفاده گردیده است و موجر نیز دو فقره از چکهای  موکل  بابت اجاره بها در وصول نموده اند.

نظر به اینکه موجر قانونا اجازه انتقال موضوع اجاره و انعقاد قرارداد اجاره را تحت هیچ عنوان با موکل نداشته و جهت انعقاد اجاره مانع قانونی از ابتدا وجود داشته و قرارداد اجاره از ابتدا باطل بوده و موجر با علم به این موضوع با حیلهو تقلب موکل را فریب داده و قرار دا د اجاره ای سنگین با مبلغ هنگفت با ایشان منعقد نموده اند لذا جهت جلوگیری از تضییع حقوق موکل تقاضای اعلام بطلان قرارداد اجاره از مورخه 96/7/20 (تاریخ انعقاد اجاره) به دلیل عدم رعایت شرایط مقرر قانونی، مستندا به ماده 470قانون مدنی و سایر مواد مربوطه و حکم محکومیت خوانده به پرداخت کلیه خسارات قانونی مورد استدعاست.

مقالاتی در زمینه نمونه دادخواست بطلان عقد را  در سایت وکیل تهران بخوانید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *